måndag 2 maj 2011

Måndag med möten

Idag var jag på Mölndalshälsan och pratade med en tant om chigong som jag ska börja med på onsdag. Vi pratade även en del om mitt jobb och den framtida arbetsträningen. Hon ska gå med mig på arbetsträningen för att se hur det funkar för mig och om hon kan ge tips på hur jag ska underlätta för mig själv.
På vägen hem svängde jag föbi affären där jag sprang på Sus mamma. Vi bestämde att tjejerna ska leka på torsdag och på fredag ska M få sova över hos dom. Mysigt!
Hemma ringde jag och kollade med veterinären om avmaskning i samband med Spikes vaccination som han ska få på onsdag.
Hämtade barnen innan mitt nästa möte. Pratade med diakonen.
Vi pratade mycket om saknad och längtan.
Om vad det ska bli med mig, hur jag och barnen ska hitta våra nya roller i familjen utan pappan.
Om min sorgesten i hjärtat som är så stor och gör så ont.
Om lyckan i att ha barnen, trots att jag lätt skulle skänka bort dom ibland. (Vilka föräldrar tänker inte så)
Hemma blev det stekt falukorv och ris, tanken var korv stroganoff men orken och lusten försvann.
Sen kom kusin Y och vi fick pratat med J om hus och lån. Känns skönt att ha det samtalet klart, nu är det bara resten kvar.
Nu ligger dom små barnen, T städar och jag, jag ska ta det lugnt, titta på tvn och vila höövet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar